Ifjúsági közösségfejlesztés a ’80-as évektől napjainkig

Kategória: Írásaink Megjelent: 2021. március 16. kedd

Korom Pál: Ifjúsági közösségfejlesztés a ’80-as évektől napjainkig (Szentes, 2021.)

Ezzel a témával akkor van értelme foglalkozni, ha segítséget tud nyújtani az ifjúság közösségfejlesztők mai gondjainak kezelésében. (Azonban az ifjúsági közösségfejlesztés főiskolás, egyetemi közegben való dolgait legfeljebb, csak érintem.)

A mondandómat négy fő részre osztom:

I. Először is kell egy tematikus „időlétra”, hogy érthető legyek. Ezen belül kell egy, ami a gazdasági-társadalmi hátteret vázolja föl (I.1). Aztán kell egy, ami tisztázza az ifjúsági közösségfejlesztés egymást követő stációit (I.2).
II. Másodszor ki kell listázni az ifjúsági közéletfejlesztés általános céljait, feltételeit és feladatait.
III. Harmadszor áttekintem, hogy ezek tartalma miben változott illetve, hogy miket jelenthetnek ezek a tartalmak a mának.
IV. Negyedjére a személyiségfejlesztés kiemelkedő közösségi feladattá vált kérdéseivel foglalkozom.

Időlétra (kattints a képre):